lördag 17 december 2011

NU är det gjort...

Ja, nu är det bara att hålla tummar och tår
för idag var vi på sista besöket hos hane
med Agnes. 2 bra parningar har vi fått till
så nu är det som sagt bara att hålla 
tummarna hårt!
I måndags så var vi hos veterinären
och kollade Agnes hjärta. Tänk att man 
ska vara så nervös varje gång och jag
håller andan tills jag får beskedet. Puh,
även denna gång ;o)
Tog även för första gången ett progestin
blodprov på Agnes. Var lite rädd för 
att jag hade missat någon löpdag.
Efter som Näsum veterinärerna själv
kan kolla hur provresultatet hur det ligger
så ringde de och gav mig svaret redan
efter någon timme. Nu visade sig att 
jag kunde vara lugn någon dag till, 
precis som jag trodde!
Har använt samma underbara kille till Agnes som
vid hennes första kull. Är så nöjd med resultatet
efter den gången.....
Intresserad av black and tan eller en ruby valp
går det bra att redan nu att höra av sig!

Lille stackaren Olle har det kämpigt när det är
löptjejer i huset. Det bästa hade varit för honom
att bo i ett hem utan några tikar som löper
stup i kvarten. Även om han är min lille goding
så måste jag se till hans bästa.
Söker efter en bra foderfamilj i 
närheten av Vinslöv med omnejd. Gärna
ett hem med andra djur efter som han är van
vid hund- och kattsällskap!
Kan du erbjuda honom detta så får du gärna 
höra av dig till mig:
044/842 79
eller
0731 808 803
eller
via mail: jankils@hotmail.com


1 kommentar:

  1. Vill passa på å Önska Er en God Jul & ett Gott Nytt År.
    Och hoppas även att vi möts ute på några hundutställningar.

    // Ricco & Alfons & Towe

    Vi får väl hoppas att Tomten kommer med lite julklappar med.

    SvaraRadera