lördag 26 mars 2011

Vårluft men lite kyligt ännu...

Mina hundar älskar när jag ska "greja" med dem, som tex kamning/borstning. Malva är alltid den som står först på kö och är hon inte först så ser hon till att bli det. De sista dagarna har jag hört över deras pälsar och som skönt är så är fällningsperioden över för nästan alla. Agnes där i mot har satt i gång igen och frågan är om det är löp på gång snart där igen??? Hoppas att hon dras med de lite äldre damerna som löper nu....
Gillar när man kan sitta ute i solen och fixa med hundarna. Dock inte den bästa arbetsställningen och det känns i ryggen efter en stund men delar då hellre upp arbetet på fler dagar

Malva i mitt knä o får bla klorna klippta
Liza väntar på sin tur
Gretha helt avslappnad....
Nanzie
 
Liza väntar fortfarande på sin tur....
..... och nu var det just Lizas tur!
Agnes vill att jag pysslar med henne nu ;-)

Visst blir man glad när mer ser hur vårblommorna yrvaket tittar upp? Här några krokus...

Planterade de första penséerna

Nu får det gärna sluta att blåsa så. Hela veckan har det blåst, ja nästan som rejäl storm och hatar när det blåser!! Det ser så varmt och skönt ut när man sitter här inne men när man kommer ut så ångrade man sig att inte mössan åkte på endå. Skönast är promenaderna i skogen eller om man kan hitta ett ställe som är lite i lä. Då kan man känna på hur skönt de stickande vårstrålarna är
Glöm inte att ställa fram klockan natten mellan den 26-27/3 för då börjar sommartiden- Du får med andra ord en timme mindre att sova den natten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar