måndag 14 mars 2011

Stockholms resa

Ganska så plötsligt, ja jag fick veta om det en vecka innan, så blev det bestämt att jag skulle ta mig till Stockholm för att besöka en reumatolog. En resa som tog över 9 timmar och extra drygt blev det när hemresan blev över 1 timme försenat. Det var något trubbel med att de skulle koppla ihop två tågset. Hur som helst så var jag på Hässleholms station när kl var 22,15 o då hade jag åkt hem i från vid 8-tiden. En lång dag och en lång resa som jag fördrev mycket genom att lyssna på en spännande CD-bok. Det var bara det i att i mellan åt somnade jag och fick sedan spola tillbaka för att komma in i handlingen igen. Riktigt bekvämt hade jag på hemvägen då det var första klass som jag fick åka med allt vad det innebar ;-)

Det var en bra läkare som jag fick träffa som gjorde en noggrann undersökning samt att jag fick svara på många och ingående frågor.Med mig hem i bagaget fick jag diagnos på ytterligare en del sjukdomar, precis som det inte räckte med de jag har, suck....
Dagens lunch när jag kom till storstaden
Klara kyrkan
Mycket snö kvar här för en skåning som haft barmark ett tag nu men endå märktes vår i luften

Dagarna efter resan har jag tvingats att ta det lugnt o hämtat tillbaka lite krafter. Så är det alltid. Skönt att man i alla fall har sina hundar o de andra djuren som sällskap såna här dagar när man inte orkar med något annat sällskap. Vädret har varit regnigt och stormigt och det har ju inte gjort en särskilt piggare men helgens har varit helt ok. Började lite smått att sopa och räfsa undan lite löv och hundarna var inte sena att hjälpa till. Kamning av samtliga stod oxå på dagens program och som vanligt trängs de för att få vara först. Haha de är för härliga och Malva är den som alltid ska vara först. Skönt är att nu verkar det som den värsta fällningsperioden är över för denna gången. En hel del päls har det blivit till fåglarnas bobyggande i vår
Malva
Olle
Inez
Gretha
Liza håller koll på fåglarna
Nanzie
Agnes
Nykammade Olle, Nanzie & Agnes

3 kommentarer:

  1. vet ni vilken tid ungefär när ni ställer i malmö?

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken lång dag det blev för dig, ta det nu lugnt och tillåt dig att vila lite :)
    Jasså, det är rusning till borstningen? Här är det nog bland det värsta dem vet, de kommer inte direkt frivilligt fram när borstarna tas fram men sen verkar de tycka att det är ganska skönt ändå :)
    Sköna bilder på era Cavaliertjejer, så fina de är!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ojoj en sån lång dag!
    Härliga bilder på vovvarna, vad fint lilla Inez ser ut att ha växt på sig sen Helsingborg!
    Ha det fint!
    //Elisabeth(och Kevin så klart;))

    SvaraRadera