måndag 28 februari 2011

Valputställning

Ja, idag söndag var det då dags för valputställning i Hässleholm som Nordskånska kennelklubben anordnade. Uställningen är två dagar, både lördag och söndag o i dag söndag var det då bla dags för grupp 9 = sällskapshundar.
Olles kritik:
"Mkt god typ o helhelt. Mkt maskulin hane med vackert huvud o uttryck. Tångbett. Vackra mörka ögon. Framskjuten skuldra. Bra rygglinje. Välansatt svans. Fina framben. Kort bröstkorg. Goda vinklar. Utmärkta tassar. vacker, välskött päls. Rör sig lätt villigt menmed ngt kort steglängd. Utmärkt temperament. Trevligt visad."
Placering 2Hp    Domare: Lisa Molin

Bettet på Olle har ändrat sig i veckan. Ja sen jag operade ut de två mjölktänderna. Lisa sa att underkäken har växt lite fortare än ovankäken men att jag inte skulle oroa mig. Förmodligen så kommer det att ändra sig igen. Hoppas att så blir fallet. Lisa Molin var förövrigt en jätte bra domare som både var noggran o trevlig mot både hundar o utställare
Är nöjd med min lille Olle idag endå även om man alltid hoppas på att det ska gå ännu bättre. 
För att vara första utställningen inomhus så fixade han det jätte bra och detta var dessutom en perfekt träning (som jag oxå hade räknat med) inför den betydligt större utställningen i Malmö i mars. Bara att hoppas att Olles bett har ändrat sig tills dess


Tack snälla Julia för att du höll mig sällskap och för alla fotona. Älskar dig min tös!
Tror att vi alla 3 var lika trötta när vi kom hem i em. Sen allt var gjort som jag inte hann med innan vi körde i morse så (katter, kaniner o hästar skulle ha mat o vatten) somnade vi men då hade redan Olle snurrat ihop sig för länge sen på sin filt 






1 kommentar:

  1. Det var väl fin kritik:)
    Konstigt att bettet kan ändra sig fram och tillbaka.

    Det finns planer, kommer att skriva om dem när det är bestämt.

    / Susanna

    SvaraRadera