torsdag 17 februari 2011

Julia Dagen 16/2

I eftermiddags så var det åter dags att åka till veterinärerna i Näsum, då det var det dags för Olle att få sina 2 mjölktänder bort opererade. De satt som berget fast att jag försökt att vicka och trycka på dem så hade de bestämt sig för att stanna kvar och trängas om utrymmet.

När vi steg in i väntrummet så satt där som vanligt en hel del djur med sina ägare och väntade. Bla så var där en liten Papillon på 15 veckor i sin lillmattes knä. Det är kul att se hur raserna dras till varandra, Denna lilla var väldigt intresserad av Olle fast där satt en hel del andra raser ( och katter). Detta har jag sett ett flertal gånger både med mina cavvar och när jag hade min collie Penny. Många gånger har jag oxå undrat hur de kan veta hur de själva ser ut och vilken ras de tillhör?
Olle är en lätt liten kille att ha med sig i olika situationer och även när man kommer till "farbror doktorn". Han bara finner sig i den situationen han är i. När han fick sin bedövning så blev det lite protester fast att han var i min famn och sen mådde han lite illa. Lille stackaren! Vet. Lena tyckte jag skulle gå ut med honom lite för ju fortare verkar bedövningen men vi stod och pratade en stund och då blev Olle slöare o slöare i min famn.. Det tog inte lång stund innan han sov. Det var sen en lite vinglig Olle som rastades efter ingreppet (hade fått uppvaknande dos). I kväll har jag haft en ovanligt trött hund men hungrig var han när han fick sin mat. Han hade ju inte fått något på hela dagen...
Här är hans favvis plats om kvällarna när jag sitter vid datorn. På understa hyllan och vid mina fötter

När våra barn har namnsdag på sitt tilltals namn så har jag alltid grattat dem med någon liten present. Idag så var det Julias namnsdag, Grattis min stora tjej på Julia-dagen!


Ute i sista stund men nu är i alla fall praon fixad och sista dagen är just på torsdagen som lappen ska lämnas in i skolan. Så har hon aldrig varit tidigare utan haft god framförhållning men nu ser vi det ofta att hon är ute i sista stund. Kan det vara åldern eller?


1 kommentar:

  1. Anki,så kan det nog vara hi hi. Det är tålamodsprövande många gånger. Du får trösta dig med att du inte är ensam...

    SvaraRadera