söndag 6 februari 2011

Ledsen.....

Ja, kunde inte bli något annat när ultraljudet visade att det inte fanns några nya små liv i hennes mage. Blev så jäkla besviken för hade hoppats så men men. Vad hjälper det att det är första gången för mig som en parad tik går tom? Vet att detta är något som man får räkna med i vår värld men tycker synd om alla som har hört av sig och hoppats på en valp här i från.
Varför händer sånt här? Ja, en möjlighet är att Agnes inte har haft någon ägglossning vid detta löpet (hon besökte ju endå hanen flera gånger). Hon började ju löpa ett par månader innan jag hade räknat med det så kroppen var kanske inte riktigt redo. Ja, vad vet jag men nu hoppas jag innerligt på att hon ska börja löpa igen (så fort som möjligt) och då besöker vi hanen igen och gör nya försök

Agnes 11 mån


5 kommentarer:

  1. Det var ju tråkigt att läsa:(
    Hoppas att det går bättre nästa gång. Blir säkert fina valpar med en så söt mamma.
    / Susanna

    SvaraRadera
  2. Håller med, jättetråkigt!! Håller tummarna för nästa gång!
    Stor kram ifrån oss!
    //Lottie & Lukas med familj

    SvaraRadera
  3. Nej, va tråkigt! Förstår att ni hade hoppats på valpar. Håller tummarna att det går bättre nästa gång :)
    Hoppas du hade en finfin födelsedag, 27 är en utmärkt ålder att stanna på ;-)

    Många varma kramar från oss i Småland

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du startat en blogg!
    Synd att Agnes gick tom! Håller tummarna för att det går bättre vid nästa löp :-) Jag tyckte ju det var konstigt när min Molly bara fick en valp. Men jag är så glad för lilla Moa. Ja hon är ju redan 6 år men en underbar liten hund.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  5. Vi håller tummarna för ett nytt löp snart & fin fina valpar efter Agnes.

    SvaraRadera