måndag 8 augusti 2011

I lördags så var det då dags för Malvas röda lille
goding att flytta. Han har varit otroligt duktig hela
veckan då han fått sova själv i valphagen. Inte ett 
gnäll har hörts när det var dags utan han kurade
 ihop sig med en nalle o somnade. Alla 
morgnar utan den sista väckte han mig och ville ut 
och sköta om sina behov. Lördagens morgon satte
han sig yrvaket upp när jag kom.Lille gulle Viggo!
Önskar de nya ägarna många lycka till med sin nya
familjemdlem o hoppas att ni får många lyckliga år
tillsammans!

Mailen och telefonen har gått varm denna helgen ang
Agnes småttingar. Nu är alla 3 tikarna tingade och 
det är bara hanen som vi nu oxå önskar ägare till.
Redan är de 4 veckor och fick i lördags en 
större hage. Killarnas (Malvas) hage monterades
ner och det blev genast lite större plats igen. Jag
har oxå plockat ner (säger man så?) bäddsoffan där
jag har sovit de sista veckorna. Nu är ju Agnes bebbar
så stora att de inte behöver ha ständig passning. Agnes
är en sån duktig mamma men börjar tycka de är lite 
jobbiga när de drar o sliter i henne.

4 veckors korten när de togs var de så enormt trötta
så någon blinkar o ser bara med ett öga eller så halv-
sover de, fniss
Tik nr 1 kommer att bli Blekingebo o kallas för
Molly Vikt: 1011g
Tik nr 2 ska kallas för Bella och oxå flytta till Blekinge
Vikt: 1005g
Tik 3 ska kallas för Frida och förblir Skåning
Vikt: 1144g
Hanen min "lillegoding" finns kvar att tinga
Vikt: 881g
Fortsätter lite mer med olika sovstilar från valplådan
den gågna veckan
Så här trött kan man bli efter sista besökarna hade åkt
 Mia gosar med valparna
En nöjd 15-åring som blir Fridas matte

Vilket regnoväder vi fick in på lördagsvkällen
med lite åska. Det småknallade lite på avstånd men
rätt som det är så ser jag ett ljussken o nästan 
samtidigt kommer det en smäll. Både jag o hundarna
hoppade högt men det blev bara den knallen som var
så pass nära. På söndagsmorgonen när jag kom ut
o tömde regnmätaren så visade den 35mm. Inte 
konstigt jag tyckte det regnade mycket. Under
fm kom det ytterligare ca 5 mm men sen har solen
faktiskt visat sig till och från hela em o kvällen.
Tyvärr så såg på väderkartan att det väntas
mer regn de kommande dagarna.

1 kommentar:

  1. Den lille killen ser jättesöt ut:) Borde inte vara så svårt att hitta någon som vill ha honom.

    / Susanna

    SvaraRadera