tisdag 2 augusti 2011

Så blev då äntligen sommar igen o förstan har åkt...

Efter allt regnande som vi har haft under julimånad
så börjar man då undra vart vår sommar hade tagit 
vägen? Men i dag, den förste augusti som vaknade man
minsann till en solig och varm dag. Nu har jag väl inte
kunnat njuta så där fullt av sommarvärmen idag. Först på
programmet stod veterinärbesiktning på dagens schema. 
Besiktning av Malvas 8-veckors killar. Tänk, redan 8 veckor
och som vanligt bara försvinner valpens första veckor så 
snabbt. Tycker att ena dagen så är man med om en valpförlossning
och nästa dag sitter man med den förväntansfulla valpköparen
och går igenom alla papper och information som har att ge. Idag
åkte Molle, den black and tanfärgade killen med namnet Jankils
Black Eagle Boy. Malvas valptema namn är ABBA-titlar.
 
En lycklig matte med sin lille Molle
Hahaha kunde inte låta bli att lägga in detta foto.
Molle räcker ut tungan åt fotografen ( mig alltså)

Lite vila hans med innan en trevlig barnfamilj kom 
och hälsa på Agnes småttingar. Det slutade med att 
den lilla svarta tiken tingades. Samtidigt som det är 
skönt att man får köpare till sina valpar så är det en
liten tagg i bröstet endå. Ville igentligen så gärna
behålla något från denna kullen men i helgen tog ¨
jag beslutet. Jag har varken råd eller ork nu att ha 
en liten kvar, suck!
Första avmaskningen gjordes i förra veckan
1an har redan svalt sitt "goda"
2an smaskar på
3an...
och tillsist den lille killen
Efter som mitt frontpage program kladdar o jag inte kan
uppdatera min hemsida så lägger jag ut bilder här på bloggen
istället på mina småttingar. Här kommer mer bilder på Agnes
valpar som blev 3 veckor i lördags
1an tik vikt: 865g
 2an tik vikt;:866g Tingad!
 3an tik vikt:944g
 4an kille o minst av de fyra vikt::725g

Är man intresserad av någon av dessa valpar så går det 
bra att höra av sig, antingen via mail :
jankils@hotmail.com
eller via telefon:
04484279 el 0731808803
Lättast att nå mig är efter kl 13 o sena kvällar går jätte bra då
jag inte lägger mig innan kl 24

Lite kort på Malvas 8 veckors killar
Molle
 Viggo som flyttar i helgen
 Charmknuttarna

Hade oturen att lyckats trampar här om kvällen på en 
rostig tapserinål som gick en rejäl bit in i hålfoten. Ni kan själva
tänka så j..kla ont det gjorde. Fick tom ta fram mina
kryckor dagen där på för att kunna ta mig fram
Nu ett par dagar senare så är det betydliget bättre 
men har fått ta till kryckan när jag är utomhus som tex 
när jag ska se till mina andra djur. En sak som jag måste 
se till att göra är att fixa påfyllnad av min stelkramp.
Det sa jag redan för 1år sen då jag lyckades bli hundbiten
i handen, dock då inte av mina egna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar