tisdag 11 oktober 2011

Sista veckan med Malte....

Morgnarna brukade se ut så här sedan
Malte varit ute och "skött undan"
Bus med mamma Agnes som alltid var lika förstående
och spelade med i leken (man tror här att hon är jätte-
arg men så är inte fallet)
mer lek....
för att sen somna!
Fler sovkort från veckan!
 Är så jäkla trött så jag tror...
.... att jag sover en stund till!
Goa lille plutt<3
Mums för morot...
Bentugg tillsammans med Malva
 Blää för morötter tycker Agnes
 Gott!!! Knapriknapri tycker Gretha!
 Mums så gott tyckte Liza som la beslag på Agnes bit
 oxå
Nanzie ingen storförälskare av morötter!

Förra tisdagen var det då dags för Malte
att åka till veterinären för att dels få sin
12-veckors vaccin och så var det dags
för en ombesiktning innan han skulle
flytta. Försökte att ställa honom på 
vågen men det lilla kvicksilvret hade
svårt att stå eller sitta still på vågen.
Men kom fram till att något mellan
2,8 och 2,9kg vägde han. Kan nog
vara en bra vikt för honom i hans ålder.
Hur som helst så tyckte veterinär Lena
att han var en mycket bra storlek och skrev
bla att han var en pigg och trevlig valp.
Torsdag kväll var det dags för en dusch
så att han skulle dofta rent o gott när han 
kom till sitt nya hem. Han var en duktig
kille som stod nästan helt still i baljan.
Olle blev oxå duschad så det blev 
"killarnas kväll"
Lille prinsen nyduschad o lärt sig hoppa upp i soffan!

Sista kvällsmysen med Julia 


Kan man bli sötare?
 Sista morgonen....

Och så kom stunden då jag med tårdränkta kinder
skulle säga "hej då" till den lille röde killen
Maltes eller som han nu heter, Jalles nya underbara
familj! Önskar med hela mitt hjärta många lycka
till med er nya familjmedlem och hoppas att ni 
får många lyckliga och härliga år tillsammans!
(förlåt att jag är så blödig men det var ett
jätte jobbigt avsked även om jag så innerligt
vet att han får det bra hos er! Kram)

Har fått rapport från Lidingö att allt går
bra för Jalle och det känns så skönt i
mitt uppfödarhjärta!

Har även fått lite bilder från kullsyster
Bella
 Tack snälla fam. Zinkbauer



2 kommentarer:

  1. Vad kul att de gillar morötter, det gör mina också:)
    Malte är väldigt söt<3

    / Susanna

    SvaraRadera
  2. Åh, jag kan bara ana hur det känns när de flyttar, det måste göra så ont i hjärtat!
    Va fin han är Malte/Jalle, så lik sin fina mamma Agnes :)
    Leia hälsar att hon tycker att morötter är mums precis som mamma Gretha. Lady gillar det också, så fort de hör att man skalar morötter i köket så är de på plats...!

    Många varma kramar från Småland!

    SvaraRadera