torsdag 12 januari 2012

2012

Ja, nu har det gått hela julen, nyårshelgen och
en bit in på vårt nya år 2012 och det är på
tiden att det blir ett nytt inlägg här.

Planeringen hade varit länge och längtan
stor för min o Najas lilla minisemster i 
Göteborg tillsammans med Mollie o Inez
som skulle ställas på MyDog.
Veckan innan var det mycket planering 
för att det skulle fungera så smidigast
som möjligt här hemma med de andra
djuren. Hade inte Julia hjälpt mig med
detta och med mammas hjälp så hade 
det inte kunnat bli någon weekendresa.

Vi startade vår resa från Vinslöv på 
fredag etermiddagen i tid, precis som vi 
hade planerat. När jag o Naja hade packat
in allt i min bil så kan vi lätt säga att den
var propp full. Tur var väl att vi inte skulle ha 
någon som skulle sitta i baksätet, fniss.

Ett mellanstopp blev det i Örkelljunga och 
ett besök på "Gottehuset" var ju tvunget.
Jag kom där redan på torsdagen då jag 
skulle få min julklapp av Jonna. Vi träffades
där då hon kom direkt från arbetet och jag
parkerade min bil för att åka med henne till
Ängelholm. Jag var lite spänd men inte direkt
nervös eller det minsta orolig. När jag låg där 
på britsen så rörde jag inte en min under hela
tiden. Vad det var jag gjorde? Jo, jag har 
äntligen fått min efterlängtade tass tatuerad.
Eller min o min är det ju inte utan Agnes
som jag hade tryckt via en stämpeldyna.
Inte var det lätt att få något bra avtryck
och det blev många försök men men
nu sitter den i alla fall på mig. Ev så ska
jag fylla i den något om ett par veckor.


Tillbaka till vår Göteborgresa ;o)
När vi närmade oss så blev vi mer o mer
undrande om Gps hade slutat att fungera
när den inte visade vart vi skulle svänga av. 
Det blev att göra en avstickare och programmera
om Gps:en. Vi hittade direkt till hotellet
efter det men hade först svårt att finna
de få parkeringsfickor som tillhörde hotellet.
Vägen var enkelriktad som många andra
vägar är i Göteborg men på andra försöket
så hittade vi.
Hotellrummet var rent och tillräckligt stort för
oss. En dubblesäng, soffa, ett liten bord/skrivbord.
Det bästa med det var det inte fanns heltäcknings-
matta. Hatar såna o i alla fall när man har hund
med sig.
Mollie fick sin mycket försenade juklapp!

På fredagskvällen så tog vi en runda med hundarna.
Letade upp mässhallarna där vi skulle ställa i helgen
och beställde pizza med oss tillbaka. Det var nästan
så att vi först gick vilse. Vad då två lantisar i stan?
hehehe...
Inez börjar morgonen med att titta på
barn-tv medan Mollie väntar på att hennes
matte ska bli klar


Lördagsmorgon kom och vädret spräckte våra
planer helt. Det regnade ganska så rejält. Det 
blev att ta bilen och tur i oturen var att jag pratat
med en kompis tidigare på fredags kvällen som 
då berättat var parkeringshuset fanns i närheten
av där vi skulle visa hund. Tack Monica! Du hjälpte
mig mycket med din beskrivning<3

Dagen i ringen, ja det var längesen jag blev så
chockad. Först står jag vid ringen och missar
att vi ska in. Fattade inte varför Rassmus stod
vinkade på att jag skulle komma. Inte förrän 
Jeanette säger åt mig, att du ska ju vara där 
inne nu!!! Hur som helst snabbt in o ställa upp
Inez. Hon var duktig att ställa sig men tyckte att 
varenda gång domaren tittade så satte hon sig ner, 
suck! Fattade inte heller när domaren Ann-
Chatrine Edoff vinkade fram mig tillsammans
med tre andra. Glädjen var stor och fortfarande
chockade när vi hamnade på 3dje plats och
fick ett ck!!! Av 19 hundar i öppenklass ;o)

Inez kritik: 2½ years old.Typy bitch of good size.
 Qualty hood, expressions in eyes, well proportincd.
Silky coat. God body. Moved well.

Mollie slutade med exellent men blev tyvärr
inte placerad vilket var det som chockade mig
när Inez gick vidare.

Både hundarna och ägare var helt slut när vi åter
kom tillbaka till vårt hotellrum. Jag vilade en stund
tillsammans med två slutkörda små cavalierer.

Senare kom Jeanette o Rassmus ner till oss och vi 
bestämde oss för en promenad med hundarna 
samtidigt som vi letade efter ett ställe där vi kunde 
beställa lite mat med oss hem. Det slutade med
en härlig kväll med god mat (ryggbiff) och lite olika
sorters vin.

Den sista natten var det betydligt lugnare utanför
vårt fönster och vi sov alla betydligt bättre även om
jag var vaken lite då o då o hade så (jäkla) ont.
Vad då trött när det alarmet ljöd men kom snabbt 
upp när jag upptäckte att Naja var både klädd 
och sminkad. Skönt var att vi hade packat nästan
allt klart innan vi gick till sängs så efter fruktost
bars det väskor ut till bilen. Vårt sällskap från
gårdagen hade kört tidigare från hotellet efter-
som de hade en kinghane som skulle ställas
innan det var dags för cavaliererna.
Det var lite färre hundar i dag som visades
i "vår ring". Både Mollie o Inez slutade som
exellent utan placering. Men är jätte nöjd
endå!
Inez kritik för söndagen:
Välformat mkt fem huvud med mkt fina
ögon o öron, bra hals, framskjuten skuldra,
ngt brant kors, behöver fortfarande utv
mkt i sin kropp o sätta sig, rör sig bra,
vältecknad.
Domare: Anki Johansson
Hon rek mig att ta en kull valpar
på henne för då kommer förmodligen
hennes kropp att mogna. Det var faktiskt
fler som sa o tänk; det är ju precis det jag
har planerat ;o)

Tack kära vännen Naja för en härlig
helg tillsammans i Götet! Lika kul är det oxå
att träffa en del av sina uppfödarkollegor
som man mest har kontakt via facebook.
Träffade några som jag inte hade träffat
 förrut, bla Maj-Britt på Zolohous och
Charlotte som har Niccelias kennel!
Så jätte kul!

Resan hem gick utan problem och vilket 
välkomnande när man steg in genom dörren
och ens kära hundar kommer en till mötes.
Tack söta Julia för att du fixade här hemma
så att jag kunde vara hem i från några dagar.
Tack oxå kära mamma som bidrog med en
hjälpande hand! Kram på er!





1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en härlig helg i Göteborg:)
    Synd att det inte var någon agility annars hade jag och Zorro varit där och hejat på er!

    / Susanna

    SvaraRadera