onsdag 8 augusti 2012

Ny kamera!

För snart en vecka sedan köpte jag min nya
kamera. En systemkamera som jag så länge
velat ha. Var innerligt trött på min lilla kamera
som inte alltid ville när jag ville fota och när man
då som jag helst och mest tar kort på sina/valpar/
och andras hundar så gäller det att ha en kamera som
trycker av precis i det ögonblicket som jag vill....
Nu kan det ju oxå vara så att det var något med
inställningen som jag inte klarade av och visst har jag
varit nöjd många gånger med resultatet men som sagt,
systemkamera har länge varit min önskning. Meningen var
att jag skulle ha den tills jag hade min sk valpträff men något
gick fel och det tog någon extra dag (tråkigt nog) men fick
jag fraktkostnaden återbetalad och ett presentkort på
100-kronor. Inte mycket men alltid något...

Håller på att ta lite foton på hundarna (naturligtvis) för att
lära mig lite mer om kameran, en Canon 1100D som ska
vara en bra nybörjar kamera och här kommer lite resultat:

Hos Bettan & Lasse 1/8
Agnes...

och halvsystern Mollie

 Bettans fina Pia

Efter fikat blev det en runda i "deras skog" och 

 Mollie mumsade blåbär

Nästan så att man kan tro att Mollie vaktar bären 
när Vera kommer farande (som denna lila dam alltid
gör) 

Agnes & Inez 

Tre av mina små hjärtan!


Hemma i trädgården!
 Vår nya mise, Pepzi...
..som är kompis med hundarna så nog märks det att
han kommer från en familj som föder upp just cavalierer
-Kommer ni ut någon gång?

Vera

Veras mamma Agnes

Våra två äldsta damer, Liza & Gretha

Malva

Agnes & Olle i bakgrunden och haha vet inte varför
Inez ser ut som hon gör på fotot
Olle & Nanzie

Pepzi




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar