torsdag 2 augusti 2012

Valpträff

Lördagen den 28/7 hade jag då bjudit in de alla
som har köpt hund av mig genom åren. Det
var alltså både Cavalierer o Papillon/Phaléne
där Cavaliererna var överrepresenterade.
Dock var det många som inte kunde komma.
Inte så konstigt när man bor i Norge o vissa 
långt upp i norr eller långt upp i vårt avlånga
land. Sen fanns det ju de tikar som prickade in
att löpa precis så här olämpligt men det är ju
inget man kan göra något åt. Här var det Malva
som fick stanna hemma. Gretha fick sällskapa henne
efter som inga avkommer från henne kom. Jag hoppas
kunna genomföra detta flera gånger och då kanske 
det passar att fler vill och kan komma.
Blev så klart så glad för alla er som kunde och 
ville komma och tillbringa eftermiddagen med oss


Platsen vi var på är Bettans Café i Vanneberga utanför
Kristianstad

Systrarna Lykke, Selma & Madicken 10v från Inez kull

Madicken & Lykke

Lykke

Inez med Madicken & Vera


Liza, mormor till valparna ovan o mamma till...

Mollie...

och hennes bror Zack fr tredje kullen
och Sune är Liza´s son men från hennes första kull
Zack, Liza & Mollie
Nanzie är oxå Liza´s dotter från kull 2
Inez från Liza´s fjärde kull och med halvsyrran Nanzie

Titt-ut!

                 Vera tigga? Nä, aldrig..   .. ;o)                      Bettan bjuder på något gott...


En liten Julia med Lykke

Molly, Agnes dotter från första kullen och hennes bror Jalle syns kika fram. Lite ledsen att jag inte fick ett bättre foto på fina killen  :o(

    Molle & Viggo från Malvas sista kull 
                                                               -Hallo brossan, det var längesen sist vi sågs!

Enda papillonen för dagen var Jazz, Nicke´s son från hennes sista kull

Äldst på träffen kom dock inte från min kennel
gamle Jussi från  Lyalands kennel
 ,
Efter att alla hade gått tipsrundan i skogen och även med lite aktiviteter
var det dags för att alla skulle få lite priser med sig hem.
Hade bla fått en hel del profilprodukter från Royal Canin som
jag blev jätte glad för!



Naja & Mollie väljer vad de vill ha....

Marie Jansson, Sunes matte väljer bland sakerna

Lasse & Anna ägare till Jalle & Jussi

 Susanne, matte till Jazz

 Thimmy, Viggo´s husse

 Gullan, Madickens matte

 Linda, Molles matte

Familjen Olsson, Zacks familj
(fler som fick välja men inte fastnade på bild)

Tom med trötta Liza (tar hårt att träffa sina barn)
och Vera


Fick minsann lite presenter oxå

 av Marie Hallquist matte till Lykke & Nellie

Marie Jansson som kom med sin Sune hade gjort detta 
fina koppel. Tack snälla!


Tack alla för att ni ville dela min dag och ett stort
TACK till Bettan & Lasse för att vi fick vara i er
härliga trädgård!

Puss till "min" Julia för att du ville hjälpa din mamma!

KRAM till er alla!






2 kommentarer:

  1. Åh, vilka härliga kort från träffen! Vi hade så gärna varit med, nästa gång så! Kul att du la upp så många bilder så vi kunde få lite inblick i hur dagen var :-)
    Kramar och nospussar!

    SvaraRadera
  2. Synd vi missade träffen! Hoppas på fler tillfällen!

    Eftersom de skär ner på fettet i light foderna blir pälsen jätte tråkigt! Mina har gått på light länge utan att minska i vikt, så jg köpte ett bantnings foder hos vet och då gick det undan, men samtidigt tappade de all päls så nu har jag gett tillskott i form av b-vitamin och kapslar med jättenattljusolja! Så nu är de fina hoppas bara inte de går upp igen när vi byter tillbaka!


    Så jag rek att ge extra vitaminer för pälsen om du vill testa banta någon, mina tappade verkligen fruktansvärt mycket päls!

    SvaraRadera