lördag 19 maj 2012

Så har de kommit....

Min duktiga lilla Inez som nästan inte visade
något förrän det var dags. Något lite bäddande
och sedan började hon krysta. tillslut kom den
första, en bt tik. Efter ca 1 timme kom nästa, bt
tik och efter ytterligare 1 timme kom minstingen,
ännu en bt tik. När hon föddes så visades inget
liv men fick liv i henne efter mycket gnuggande
och lite sugning. Hon fick en tuff start den 
lilla stackaren men sög snart när hon bara
fick grepp om en "tutte". Härlig känsla!! 
Efter ytterligare ca 1 timme kom
ytterligare med risk att upprepa mig, en bt tik
(bt= black and tan). Den sista valpen var en 
efterlängtad ruby (efter pappa) och oxå detta
en tik. På lite mer än 5 timmar föddes alltså Inez
5 tikar!!! Är nu både trött och glad och med
en värkande rygg. Man har ju inte världens bästa
arbetsställning... ;o)
Kommer att uppdatera hemsidan så fort jag orkar
men nu så ska jag ta en dusch och hoppas på att man
ska få någon minuts sömn denna natt...
En trött Inez med sina små nyfödda

3 kommentarer:

  1. Duktiga Inez
    Pappa Benz skickar många nospussar till sina fina flickor <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Synd jag och barnen ännu inte fått med oss mannen på det här med att skaffa hund. Så länge njuter vi av att följa och läsa på webben. Så skriv mer och visa fler bilder. Vi drömmer om en Ruby tik...

    SvaraRadera
  3. Skickar över ett stort grattis!
    Så kul med ännu en kull.
    Grattis och lycka till!

    Kram

    SvaraRadera