torsdag 26 maj 2011

Äntligen...

Har försökt att skriva här i ett par dagar men det
har inte gått att komma in på blogspot. Error har 
det stått... hm inte bra alls!

Förra helgen var det utställning i Hässleholm men
det började redan på fredags kvällen då Naja o jag 
träffades för att sätta upp tältet. Är så skönt att
slippa det momentet när man kommer på utställnings-
morgonen. Naja o jag börjar få riktigt kläm på det hela 
nu och det går fortare och fortare för oss att få det på
plats.
På lördagen vaknade man till en solig morgon. Kanon!
Kom i väg i ganska så planerad tid för att hämta upp 
min vän Naja och Mollie (som kommer från mig om någon
möjligtvis skulle ha missat det ;o))
Jag hade Inez med mig och Jonna skulle ställa Thea.
Hon var hos mig från helgen till i onsdagskväll så att
jag hann med ett besök hos veterinären så att 1-
åringarna hann få sin vaccination innan utställningen.)

Jonna och Thea var de första av oss som skulle in i 
ringen. Domaren där var Marie Petersen från Danmark.
Hon gillade vår lilla Thea för hon fick först Exellent med Hp
o slutade sen som 3dje bästa tik och fick en sån kanon kritik.
Inte illa för att göra debut i utställningsringen och hon var så
jätte duktig på att visa sig.

Lite väntan som det alltid är på utställningar men tiden
går alltid fort endå. Är väl så när man omges av en massa
trevligt folk med samma intressen som en annan.
Inez skulle in i unghundsklassen och hade inte några större 
förväntan med min lilla råtta. Tycker själv att hon är väldigt sen
i sin utveckling när man bl a jämför henne med jämngamla så har de 
mycket mer päls. Döm av min förvåning när domaren Bob Sansom
från Storbritanien ger oss exellent. Till sist slutar vi som bästa tik4
av 12 tikar. Oj, så glad jag blev och tyckte nog i det stora hela så
skötte sig Inez godtjänt i ringen även om vi behöver träna lite till på
ställandet
Elisabeth Wikström ställer sin superfina kille Kevin

En sista kamning innan det är dax...

Mollie fixas till innan det är dax...
för sen var det Mollie och Najas tur i öppenklassen
Mollie fick exellent med ck och slutade med
2andra bästa tik med reserv cert + cacib
Grattis duktiga Naja & Mollie

Det är jobbigt med utställning tycker Inez och det tycker vi
ägare oxå. Efter att vi hade visat våra hundar hade vi lite planeringar
ang utställningen i sept och där efter "passade" vi en tik medan matte
var i stora ringen med hennes andra hund. Klockan var sena eftermiddagen
när vi anlände till Vinslöv igen och väl hemma stupade jag i säng. Dödstrött
o ont lite varstans men så lycklig över kennelns fina framgångar under dagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar