onsdag 4 maj 2011

Vart tog vår-värmen vägen?

Ja, då har vi sjungit in våren och eldat vår brasa. En sån ljummen och skön kväll hade vi 
men frågan är vart värmen tog vägen. Man har fått ta fram den varmare
 jackan igen och det har frusit om nätterna så gräset har varit vitt.
 Ja, man kan verkligen snacka om tvära väderomkast

Tisdag kväll den 26/4 bjöd Nordskånska kennelklubben 
 http://www.nordskanskakennelklubben.m.se/ på en föreläsning och 
denna gången så var det Åsa Jacobsson som driver Canis avd i Skåne 
www.asashundar.se  som berättade lite hur det är att använda
 "klickern" när man tränar hund. Detta var en introduktionskurs i klickerträning. 
Denna gången så var det inga hundar med men vi fick prova att träna
på varandra. Två och två med en klicker och det visade sig 
att det var då inte lätt att förstå vad den som "klickade" ville man skulle
göra. En mycket nyttig övning. Till nästa gång så lottades 6 st fram som vid nästa
gång vi ska träffas, 10/5 så ska dessa 6 få ta sina hundar med. Då ska vi får lära oss
rent praktiskt hur man kan använda klickertränig vid inlärningar och problemlösningar.
Tyvärr så glömdes kameran hemma så inga kort togs denna kväll 

Jag har länge misstänkt att Agnes snart skulle börja att löpa igen och mycket
riktigt i torsdags var det dags. Nu är jag ännu mer säker på att det löpet hon hade 
runt nyår inte var något "riktigt"  löp och kanske inte så konstigt då att hon inte blev
dräktig då. Nu ska vi i alla fall försöka på nya försök när det är blir dags. Dock är meningen
att det denna gången ska blir en b/t tan hane som jag länge har tittat varmt på. Det ska bli 
så spännande! 
Vad det gäller beträffande Malva så är jag fortfarande jätte tveksam om 
hon är dräktig. Men så har hon inte gått 4 veckor ännu så jag får väl ge mig lite till tåls ännu.

I torsdags så ställde vi äntligen kosan mot Ullared. En dag som i alla fall både jag och Julia
har längtat efter. Joel som tog sitt efterlängtade körkort var den självklara chauffören. Tänk 
att timmarna kan försvinna så fort när när man går där. Hjälp så trött och så ont jag hade i hela 
kroppen när vi så äntligen styrde kosan mot hemmet igen. Det är medaljens baksida. 
Förstår inte heller varför det alltid är jag som är klar sist med stämpla ut i kassan och då hade

jag endå inte hunnit med allt på  min lista  
En hel del nöjda köp blev det i alla fall. Bla så är jag belåten med att ha fixat mina
kläder till både Joels studenten o Julias konfirmation. Det känns så skönt!


2 kommentarer:

  1. Kul med en tur till Ullared, blir lite avundsjuk.
    Håller tummarna för Malva och självklart för att parningen går bra för Agnes.

    Såg några som skrapade bilen igår morse:(

    Roligt att du gillar min nya fyrbening:)

    / Susanna

    SvaraRadera
  2. Skönt att sommarvärmen är tillbaka nu i alla fall men man undrade ju förra veckan när man nästa fick ta fram vinterjackan igen!
    Va spännande med dina tjejer nu då, håller tummarna att Malva har valpar och att Agnes snart ska bli med valpar :)
    Härligt med Ullared, jösses vad man kan längta dit ibland!
    Kramar

    SvaraRadera