måndag 30 maj 2011

Morsdag!

Har försökt lyssna på Malvas mage med stetoskåpet 
för att få en litet hum om hur många nya små liv där
kan finnas i hennes mage. Hon är inte så tjock så tror 
inte där är mer än, ja högst 4 men gissar på 3. I morse när
jag satt med henne i knät och här var tyst i huset så hörde 
2 hjärtljud helt tydligt men ett tredje lite svagare. Det är svårt 
att veta för de kan ligga bakom varandra men oxå att lyssnar
på samma valp två gånger. Hon har åtminstone en hel del
sk dräktighets flytningar
Kort tagna i veckan när hon har ca 2 veckor kvar

Agnes tycker jag oxå börjar att ändra lite på kroppsformen
och Naja min kompis tyckte det samma när vi gick i skogen i 
eftermiddags. Men ännu vågar jag inte tro bara hoppas och
hålla tummarna hårt att även hon ska få bli mamma denna gången!

Tack mina älskade barn för uppvaktningen på Morsdag! Blev så glad
att Jonna trots att hon har haft en jobbig vecka med både natt o dagarbete
på två olika ställen + en arbetshelg + att hon och sambon har flyttat i hus
i helgen. Trots att hon var så trött styrde hon kosan hit för att gratta sin
 mamma o hälsa på mormor en sanbbvisit. Sånt värmer ett

Julia hade gjort ett fint arbete i slöjden med sin duk. 
Munkarna som Jonna oxå hade med sig är när kortet togs
är uppätna. Mums!!!

Lite sorgliga händelser har oxå hänt i veckan. Min bror 
bestämde att nu var dags att ta förväl av hans gamling, Ammie 
som nu hade blivit sämre. I måndags kväll efter jag varit på
vattengympan så stannade jag och tog förväl av henne
Ammie blev över 13 år<3

Så här skrev min bror på sin fb:
Nu slocknade en gammal stjärna o en ny tändes upp någon annanstans.
 Tänk vad du har förgyllt min närvaro. När jag skaffade hund så satte jag
 två mål o du gjorde så jag kom dit ♥.
 Det var att bli svensk mästare o att få full pott i tävling 
o det var ingen tillfällighet för du var bara bäst ♥
Tack underbara du o Godnatt sov min stjärna ♥ ♥ ♥ puss

Tack alla vänner för alla värmande tankar denna dag ♥
Det är tungt att ta sådana beslut men de är lite lättare när man 
inte vill se dom lida. Hon fick sin sista träning på 
samma plan som vi grundande allt en solig dag......***Kramar till alla***


Usch, det är så fruktansvärt hårt med de här avskeden,
tårarna vattnas i mina ögon så fort jag läser vad bror
min har skrivet. Det är oxå så som någon skrev, en del hundar 
sätter sina spår och Ammie var just en sån hund.

Sov gott lilla stjärnan och som väl är så lever en bit
 kvar genom dina härliga avkommer.
Zito kommer att sakna sin mor o vän som han levt 
tillsammans med i 5½ år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar