lördag 4 juni 2011

Äntligen havet!

Ja, i efter middags så blev det äntligen av att vi åkte 
till stranden med hundarna. Mycket berodde på att
Julia så gärna ville för en gångs skull. Stämde av med
Naja att de oxå hade tänkt i de banorna. Sagt o gjort så 
vid middags tid packades badväskor och bil. Efter som 
detta inte var något planerat så och hade ingen lämplig
mat att ta med oss så blev det att vi körde inom Mc Driven
när vi kom till Kristianstad och handlade med oss lite
ätbart (till Julias stora glädje ;o) )

När vi kom ner till stranden så blev Marie överfallen
av mina fyrbenta busar där hon satt tillsammans med
Nellie.
En härlig eftermiddag fick vi med helt ljummet vatten.
I alla fall på det grunda för så långt ut gick inte jag.
Där v är passar våra lågbenta hundar kanon. Mycket 
långgrunt så man inte behöver sitta med andan i halsen.
Stranden är inget man kan skryta med men inget som 
gör så mycket tycker jag
.........
 Olle tar sats om han ska våga ut i det blöta. Det är
ju hans första möte med så mycket vatten
 Agnes där i mot undersöker det vattnet lite närmare
 Naja med Albin och Mollie
 Mollie
 Olle o Inez
Julia o Nanzie
 Olle som tog mod till sig och beträdde det våta
 Inez räcker tunga åt fotografen!
 Duktige lille bad-Olle!
 Julia med sin Nanzie
 Härligt!!!!
 Inez pratar lite med Julia
 Maries lilla Nellie
 Albin med sjödjuret Mollie o Inez
 Marie
Mollie

Ja, såna här dagar hoppas vi på flera i sommar även om
man blir lite låst när man kommer att har valpar...

Malva pustar och stönar även om hon inte är så jätte
tjock så är det endå lite extra att bära på. Nu är hon 
i alla fall inne på den sista veckan och spänningen stiger.
På fredag är det dax för min Joel att ta studenten
så lite nervig är jag att valpning och student ska 
krocka men en sån himla otur ska jag väl endå inte
ha eller?

Vad det beträffar Agnes så har hon ändrat sig, både
till sätt och i kroppen. Det kunde både Marie och
Naja oxå hålla med om idag. Jag börjar bli allt säkrare 
på att hon oxå är dräktig. Mitt lilla matvrak lämna sin
skål i kväll innan allt var uppätet. Det har aldrig
hänt tidigare. Hon har i så fall gått 5 hela 
veckor sen första parningen.......

1 kommentar:

  1. Vilka härliga badbilder:)
    Ska till havet nu om en liten stund med mina vovvar. Det blir första gången för Ziina, får se vad hon tycker om det.

    / Susanna

    SvaraRadera