onsdag 15 juni 2011

Redan 1 vecka

Malvas småttingar växer verkligen så det nästan
knakar. Men inte särskilt konstigt när det inte 
finns en massa syskon som man ska konkurrera 
om platsen vid mjölkbaren. Det är två lugnar och
helt tillfreds med livet just nu (de vet ju just inte om
något annat). Det märks redan att de tillhör "familjen
kelisar" för skulle någon pipa när mamma har lämnat
korgen så tystnar de genast då man tar upp dem o 
håller dem i handen o klappar försiktigt med fingret.
Två så små godingar är det!
Har idag bestämt stamtavlenamnen till dem. Malvas
valpar har ABBA-titlar och detta är kull 3.
Kommer att skriva när de är reggade vad det blev.
Förmodligen ska b/t killen kallas för "Molle" och
vad rubyn ska kallas för kommer så småning om
när hans ägare har bestämt sig. 
Besök av deras kommande ägare blir när valparna är
fyllda 3 veckor.

I måndags kväll fick jag reda på att det var en föreläsning
på Djursjukhuset i Helsingborg som handlade om 'Sommarens
faror för hund & katt'. Skickade i väg en anmälan och som 
började kl 18 på tisdags kvällen. Körde till Anki på 
Mimmidalens i Klippan och hämtade upp henne. Behövde 
sen bara köra till Åstorp där vi fick vidare skjuts.
Det var veterinär Andrea Mårtensson som höll i
föreläsningen som var jätte bra. Ibland så behövs 
det lite uppdatering i ämnet samt en hel del nyheter
bjöds det på. En trevlig kväll som jag är glad att
jag impulsanmälde mig till.
När jag kom hem blev det så äntligen så att
jag fick äta säsongens första jordgubbar
Mums, så gott det var o tack "goa" mamma för att du 
överaskande med dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar