måndag 6 februari 2012

Första helgen i februari...

Ja, så har första helgen för februari redan
gått och jag och min sambo har firat våra
födelsedagar. Fast egentligen så har vi båda
slutat att fylla, jag har visst stanna på 25 eller
?.... men lite firande inom familjen har vi endå.
Jonna o Mattias kom hem från Halland och 
mamma kom ner till oss. Joel bjöd oss alla på
smörgåstårta som vi hade beställt. Tack ännu en 
gång för den goda! Julia hade bakat sina goda
kladdkakor till fikat.
Jonna o Mattias hade med sig en jätte
 paket som jag först trodde var en res-
väska men som visade sig innehålla en massage-
dyna. Jätte skönt att bli knådad på hela ryggen +
rumpan  
 Fick även örhänge av Julia, bakplåtställ
+ lite kläder av kära mammis.


Helgen har bara som vanligt försvunnit i ett
nafs. Vinter har vi så det förslår, kallt med
andra ord. Hatar att frysa och när det är kallare
än -5. Nu de sista dygnen har temermometern
visat -15-16 grader och det är alldeles för
kallt. Allt är stoppfrusit....
Igår när jag skulle ut med hundarna fick
jag för mig att de frös lika mycket som
jag gör så det var att stå på huvudet i
byrån och leta fram täcke till dem alla.
Jag var genomsvett när vi kom hem
så lite för mycket kläder denna gången
kunde jag konstatera....

Liza
Olle
Gretha, Agnes o Liza
Inez
Tillbaka hemma blir det som vanligt godissök

Malva, Gretha, Nanzie o Liza

Olle, Inez o Agnes

Agnes mått idag söndag:
Bröstomkrets: 50 cm 
Magomkrets: 52 cm
På 10 dagar har bröstomkretsen ökat med 1,5cm
och magomkretsen med 10 cm.

Lyssnar med mitt stetoskop efter hjärtljud
och man blir alldeles varm i kroppen när man
hör de små tickande ljuden. Hur många? Ja,
det är svårt att höra men minst 3-4 st är det.
Är svårt för fosterena kan ligga så att de 
döljer varandra och efter som jag inte gjort
något ultraljud så blir det liten av en överraskning
hur många min lilla rubin bär på!

Har varit i Ängelholm för ett nytt besök hos
Sara på Angels Ink för att få lite mer färg
på min tass (Agnes tassavtryck)

Den får stå som en symbol för ett av
det bästa i livet (efter mina barn så
klart)
Mina ljuvliga hundar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar