måndag 20 februari 2012

Vår eller....

I förmiddags när jag tittade ut genom köksfönstret
så kunde man tro att det är våren som har 
kommit. Snön är borta och gårdsplanen
består av gegga o lervälling...
och solen strålar. När killarna hade spolat av sina
bilar så beslut jag oxå för att göra det samma med
min bil. Vilken färg den bilen har det har man inte
kunnat se på bra länge...
Någon värme vad det då rakt inte utan jag skyndade 
strax in för att hämta mössan. Vinden var isande..
Hundarna njöt i solen så länge som den nådde 
altanen sedan väntade de tålmodigt på att jag skulle
bli klar så de fick återvända in i värmen igen.
Ja, idag blev man verkligen lurad när man stod 
här inne och trodde det var våren och lite värme
som kommit
Agnes små tjejer växer verkligen så det knakar
och idag redan 5 dagar gamla.
Julia och jag har spånat lite på stamtavlenamn till
dem. Ämnet är skådespelerskor som är tema på
Agnes kullar. Tror vi kom fram till några passande
namn....

Väntar fortfarande på att Inez-loppan ska börja att
löpa...

Vår gamle hankatt, Pussen, finns inte
  mer. Lite osäker på hur gammal han blev
men det måste vara något på 14-15 år och det
måste va gammalt för en stallkatt eller?
En duktig liten jägare som inte alltid fick beröm
när han kom hem med harpaltar, ekorrar o dyl.
Fångst som han stolt visade upp och la i 
hundarnas hage till inte fullt lika förtjust
ägare.
En speciell liten katt var han!
Sov gott lille vän och nu får du  fortsätta jaga och
slippa allt vad ont heter lille mise!
Pussen med ett gäng valpar



1 kommentar:

  1. Härligt med valpar!
    ja du har det mysigt med dina små!
    Skall du ställa något i vår?
    Vi har anmält till Malmö.
    Sen har vi inte bestämt något mer.
    Ha det gott å var rädd om dej!

    Kram Towe , Ricco& Alfons

    SvaraRadera