lördag 7 juli 2012

Veras första utställning

Veckorna går och jag har fullt upp med mina
valpar och mina andra små djur ;o) För valparnas
del går vi in på sista veckan, usch ja. Vill inte tänka på 
att det snart är dags för önska de små fortsatt
lycka i livet med sina nya familjer. 

Vår yngsting, lilla Vera växer så att det knakar
och är i nästan vecka 5 månader. Hu, varför
går valpstadiet så fort? Håller på att höja staketet
där ute i "hundarnas trädgård" för att hålla hopploppan
Vera på rätt sida. Har kompostgrindar för en hel
förmögenhet och säkerligen hade det varit både snyggare
och billigare med ett rejält riktigt staket. Men, är man
inte född hantverkare så får det bli så här så länge
åtminstone.
I söndags den 1 juli var vi på Veras och syster Mimmis
första utställning. För matte Linda så var det oxå första gången
och inte så konstigt att hon var nervös kanske men även
jag hade lite pirr i magen. Tur var att jag hae beslutat mig
för att köra till Tollarps Bk på lördags kvällen och sätta upp
tältet. Tack snälla Naja för att jag fick störa dig i ditt
målande och för hjälpen. När jag på söndagsmorgon körde i 
väg så började det dugga lite smått redan på hemaplan
men som det vräkte ner när vi närmade oss Tollarp.
Fick ha vindrutetorkarna på för fullt och endå såg vi inte
mycket.
 Då tackar man sin stjärna att paraply och regnjackan 
var med och sandalerna i en extra kasse och att tältet
snällt stod och väntade på oss. För usch så våta vi hade 
blivit. Där i mot så blev det riktigt fint väder en bit upp på fm
och när jag och Linda gjorde entré med våra vildbasar så
värmde solen skönt.

Domaren var Bengt-Åke Bogren som lovordade båda
systrarna och sa att vi måste fortsätta att ställa våra små
godingar. Det slutade så att Vera fick 1med Hp och sen 
blev BIR-valp och Mimmi blev 2a.
Veras kritik:
"Mkt söt tik valp. Välformat huvud. Bra nosparti.
Tillräcklig underkäke. Passande ögonfärg. Tillräcklig
kropp för åldern. Normala vinklar och rörelser.
Välansatt svans. Päls på G"

Mimmis kritik och var oxå väldigt bra!
Besöket i stora ringen på eftermiddagen var ett snabbt
besök då vi inte gick vidare.
Tack snälla Linda och Mimmi för sällskapet och hoppas
att ni vill göra om det vid ett annat tillfälle...

Ååå matte jag vill vara i fred o sova men ...
okey då, lite mallig över rosetten är jag trots allt!

Hör ni som inte har anmält er till
valpträffen!!!
Sista dagen är den 10/7 !
Alla valpköpare är hjärtligt välkomna till Bettans Café
den 28 juli!

Önskar Er alla en härlig helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar