måndag 17 januari 2011

Ett första försök

Ja, detta ska bli ett försök till att det ska bli lättare att uppdatera min sida. Denna blogg kommer alltså att ersätta min Dagbok.
Det har varit en hel del sjukdomar här och Julia håller som bäst på att repa sig från en otäck ja, förmodligen någon sorts influensa. Feber och bit vis rejält hög, 40,2 fick även mig att bli lite orolig men som tur var kunde hon föra ett vettigt samtal och svara på mina frågor. Ville att hon skulle ställa sig i duschen för att hjälpa till att sänka febern men hon hade inga krafter till det och inte fick jag hjälpa henne heller. Dessa tonårsidéer!! Men med febernedsättande medicin och kalla baddningar på pannan blev natten lugn i alla fall och hon hade nästan ingen feber dagen där på. Men i 1½ vecka låg hon med feber och det var nästan inget hon åt under denna tiden. Var hon smal tidigare så är det inget mot vad hon är nu. Vi erbjöd henne att äta det hon var sugen på sen hon mådde bättre men magen var ovan vid mat så det kom upp igen. Nu får det bli små o täta mål i  stället. I morgon ska hon försöka gå i skolan, i alla fall några timmar så får vi se hur det ska gå. Håller tummarna för det är som hennes klassförståndare sa, " socialkontakt med kompisarna kan göra underverk"

Vädret är minst sagt tråkigt. En hel del +grader och en massa tö och halka på det har vi nu.  Inget roligt att gå ut med hundarna och är livrädd för att ramla och bryta något. Bara att ta sig över gårdsplanen tar sin lilla stund
Så här såg gårdsplanen ut för några dagar sen. Nu är det mer vatten och mindre med snö

Agnes tycker jag har ändrat sig en del sedan jag var i väg och parade henne, om man nu kan påstå något sånt redan? Men har hon varit ett matvrak tidigare så är hon konstant hungrig nu. Min mamma frågade oxå om Anges alltid numera är hungrig? Hahaha. Kelen har hon alltid varit och det har oxå blivit ännu mer av den varan. Vaktar mig mot de andra hundarna gör hon oxå fast att hon vet vad matte tycker om den saken
 Spännande ska det bli att se om det växer något smått i henne.

Vi letar fortfarande efter en bra ägare och familj till vår underbara lille Baily. En familj hörde av sig och gav besked att de ville ha honom. Åkte i väg och besiktigade honom men när jag sen ringde familjen så hade de ändrat sig och köpet blev inte av. Detta är inte första gången och nästan dagligen så är det någon som hör av sig, mest via mail men sen blir det inte mer. Har säkert över 50 såna mail och undrar så vad det är som är fel?
Baily 8 månader söker ett eget hem. Hör av er om ni kan ge honom ett bra och tryggt hem!


2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Vilken superfin blogg du fixat :-)
    Usch va jobbigt med influensa, skönt att hon är bättre nu!
    Håller verkligen tummarna att Agnes har lite småcavalierer i magen, tänk va fina de skulle bli i så fall!
    Hoppas ni har en bra vinter i Skåne trots slasket som nu är...

    Många kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tassar förbi och hälsar på! Vad trist att lille Baily inte har hittat ett eget hem ännu. Håller tummarna för att ni hittar ett bra hem till honom! Kram Lottie

    SvaraRadera