torsdag 27 januari 2011

Och så var det nytt vitt igen...



Ja, när man slog upp de blå i morse så sken det nya vita i mot en när jag släppte ut killarna. Visserligen så kom de första flingorna redan på kvällen när jag tog bilen för att åka iväg på ett möte i Kristianstad men var endå inte riktigt beredd på detta. Kallare har det oxå blivit igen. Det blev en frisk och kall promenad med hundarna i efter middags. Det är skönt att gå för nu håller skaren nästan när man ska gå genom hagarna och varje steg blir inte så jobbigt. Mindre roligt var att hundarna hade samla hela skogen med sig hem i svansarna, öronen och "byxorna". Kan knappast påstå att det syntes att jag hade dammsugat innan vi gick ut


Funderade när jag såg vilken hög jag fick ihop efter att ha kammat igenom hundarna. Man kanske skulle använda det? Sy och stoppa dynor till dem eller? Nja, tror inte det......

I söndags blev det åter promenad tillsammans med bästisen Mollie och hennes matte. Min mamma följde oxå med oss. Hittade kopplet som jag hade tappat dagen innan då vi gick samma promenad och någon hade varit snäll och hängt upp det på en gren. Det var rena turen att vi just då stannade till och jag tittade upp mot trädet men någon gång ska man väl ha turen på sin sida
Mollie har som hobby att samla lite grenar i svansen, hihihi
Olle o Baily på väg ur bild
men här tycks det dofta intressant
Olle
Mollie
Inez äntligen still så hon fastnar på kortet ;-)
En del av ligan

Men nu är en sak klar; Nu är jag ganska så trött på det här vita och vill ha värme o VÅR!!!!








2 kommentarer:

  1. Efter att jag borstat vovvarna så sparar jag håret. Har det i en påse och på våren slänger jag ut det så att fåglarna kan använda det när de bygger bo.

    / Susanna

    SvaraRadera
  2. Susanna; Å så dum jag är! Varför har jag inte tänkt på det att lägga ut päls till fåglarna? Tack för tipset, det ska jag minsann göra.../Anki

    SvaraRadera