måndag 4 juli 2011

Cavalierträff söndagen den 3/7

I em hade vi en härlig cavalierträff hos Bettan
på hennes Café. Själv så har hon 2 egna cavalier
och ibland passar hon andras oxå. Så härligt det 
var att se alla hundarna (tror vi var 22st, 20 cavalierer) 
springa runt tillsammans medan mattarna och
hussarna försåg sig med en god fika och/eller glass. 
Tack snälla Bettan för din gästvänlighet 
och för godiset alla fick till sina hundar. Jätte kul
att så många kom denna härliga em. tur med vädret
fick vi minsann oxå
 Mia med Hedda
 Bettans Café = ett härligt ställe ute på landet
 Många dofter o nya bekanta
 Naja med bla Mollie o Hedda?

 Olle
 Blenheim hanen till vänster var dagens 
äldsta med hela 13 år!!!!
 Bettan närmast kameran med en liten trogen
 flock runt sig
 Maria hade kört 2½ timme för att vara med på träffen.
Här med sin söta Lady (min Inez halvsyster) som 
kommer från Mimmidalens kennel. 
 Maria kom tillsammans med sin mor o här med
"barnbarnet" Leia som kommer från mig
 Olle hälsar på Ozzy som oxå kommer från mig
Dax för ett gruppkort....
 ... o ett av resultatet
Dagens yngsta (dock ingen Cavalier) en liten söt
Terrier blandning på 12 veckor

Efter fikan o träffen hos Bettan körde några ner till havet
för ett kvällsdopp
 Sälen Lady var först i
 Olle tog det lite försiktigare
 Hu, så mycket vatten tycks han tänka
 Som Lady simmade fram och tillbaka
 Lady
 Inez
 Maria på väg ut för ett dopp tillsammans med Lady
o Leia
 Mollie tyckte det var bäst att hålla koll på sin matte
 Leia
 Lady
Mollie
 Inez
 Värsta punkfrissan på Inez
 Dax att gå tillbaka till bilarna

Tack alla för denna söndagsträff och jag hoppas Maria,
att resan hem till Småland gick bra. Blev så glad över
att ses

3 kommentarer:

  1. Så mysig cavalierträffen såg ut.

    / Susanna

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara foton du tog på våran Cavalierträff!
    Kramar från Bettan Vanneberga café

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du fick till :)
    Tack för en fantastisk dag, jag är så glad att jag åkte så jag fick träffa dig o vovvarna :)
    Resan hem gick utmärkt, idag har tjejerna mest sovit här hemma, hihi!
    Va fin altanen blev, perfekt ju!
    Håller tummarna för många fina Agnes-bebisar nu!

    Många varma kramar o nospussar!!

    SvaraRadera